27 Ocak 2012 Cuma

Orhan Veli - Bütün Şiirleri / 1. Bölüm

En bi süper arkadaşlarımdan Fatmagül'ün hediyesi olan Orhan Veli - Bütün Şiirleri kitabını okuyorum şu sıralar. Okuyoruum derken tabii ki roman okumak gibi değil yani, ara ara elime alıp sırayla tüm şiirleri okuyorum. Kitabın ortalarına kadar gelmişim, bugün fark ettim.

Şiir okumak zor iş vesselam, sabır gerektiriyor. Ama becerince de müthiş zevk veriyor. Öyle böyle değil... Az lafla ne kadar çok şey anlatılabileceğini hem görüyor hem de buna şaşırıyor insan. Gerçekten büyük yetenek.

Kitabın giriş kısmında yaklaşık bir on sayfa kadar şiirde neden yeni bir şeyler yapmaya çalıştığını da anlatıyor Orhan Veli. Vay arkadaş dedim okurken, adam neler neler düşünmüş. Tabii bir de o zamanki dille yazdığı için ve biz de ukala yeni nesil olduğumuz için bazı yerleri anlamakta çok güçlük çektim. E, tabii Orhan Veli nereden bilecekti yeni neslin bu kadar anlayışsız(!) olacağını...

Bu yazıyı da şu ana kadar okuduğum ve özellikle işaretlediğim şiirleri paylaşmak için yazıyorum. Aşağıdaki listede o şiirler var. Listeden önce de bahsettiğim o giriş kısmından altını çizdiğim bir iki yeri alıntı yapacağım. Kitabın geri kalan kısmını da okuyunca bu yazıya kardeş olacak ikinci bölümü de yazarım diye düşünüyorum. :))

Alıntılar:
  • Güçlüklere, bir başına da olsa, karşı koyan insan güçlü insan olmalı.
  • Beş sene sonra da aynı şeyleri söyleyecek olduktan sonra ne diye yaşadım? O günden ölseydim olmaz mıydı?
  • Aksi ispat edilemeyecek mesele yoktur demek, ispat edilecek mesele yoktur demektir. Madem ki ispat edilecek mesele yok; ne diye düşünüyor, ne diye konuşuyor, ne diye yazıyoruz?
Şiirler:
Evet, şimdilik bu kadar. Okumak güzeldir. Lütfen okuyalım, okutturalım. ve düşünelim . Sağlıcakla kalın... :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder