3 Temmuz 2015 Cuma

Kadir Aydemir - Sonsuz Unutuş

"Duvarda sabit bir noktaya bakıp, zamandan da hızlı, neler düşünüyorsun?"

38 tane kısa öyküden oluşan bir kitap Sonsuz Unutuş. Kısa derken gerçekten kısa. Bir iki sayfalık öyküler. Kitabın sonundaki iki üç tane nispeten uzun olan (dört beş sayfa) öyküyü istisna kabul ettim tabii.

Vakti zamanında katıldığım okuma etkinlerinden birinde hediye edilmişti bu kitap bana pinuccia tarafından. Kendisinin etkinlikleri hala devam ediyor. Tavsiye ederim, katılmak lazım. Mesela bu kitap bana ismen imzalı geldi sayesinde. Oturduğunuz yerden isminize gönderilmiş yazar tarafından imzalı bir hediye almak hiç de fena değil.

Öykülere ve kitabın içeriğine dair şunu söylemem lazım ki Kader Aydemir'in farklı mı farklı bir hayal dünyası var. Yani yaptığı benzetmeler, kişileştirmeler falan gerçekten ilginç. Bu yüzden bu kitaba bir şans vermek lazım. Çağdaş Türk Edebiyatı'nda öykü yazan çok fazla isim yok, böylelerinin kıymetini bilmek gerek.

Söylemezsem çatlayacağım bir şey de şu: öyküler çok kısa olduğu için seri bir şekilde okunamıyor kitap ya da ben okuyamadım. Şiir kitabı okumak gibi bir deneyim oldu benim için. Ha deyince kafamı dağıtıp farklı bir öyküye, bir başkasına, bir başkasına... devam etmek yoruyor beni. Kafamı karıştırıyor ayrıca. Tabii fark edeceğiniz gibi bu tamamen benim sorunum.

Hazır yazının uzunluğu ortalama olarak kitaptaki öykülerden birisinin uzunluğuna erişmişken ben de yavaştan gideyim. Yazı biraz havada kalmış gibi olsun, havalı olsun. Sağlıcakla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder