12 Şubat 2012 Pazar

Orhan Veli - Bütün Şiirleri / 2. Bölüm

Bir önceki yazımdan bu yana iki haftadan çok süre geçmiş, şu üşengeçlik de gerçekten başa bela.

Neyse, kitabı baştan sona bir kez okumuş bulunuyorum efem. Tabii ki zamanla tekrar tekrar okumak lazım. Adam oncacık senede neler neler düşünüp, neler neler yazmış yahu? Bu kitaptan sonra Orhan Veli'ye bakışım daha da bir değişti. Yalnız şöyle bir şey dikkatimi çekti: Orhan Veli'nin eski tarz olarak (bildiğimiz kafiyeli şiir yani) yazdığı şiirler beni pek sarmadı. Gerçekten onun tarzı değilmiş sanki o şiirler. Ne iyi yapmış da kendince bir yeniliğe gitmiş.

Bir önceki yazıda kitabın yarısına kadar işaretlediğim şiirleri paylaşmıştım. Şimdi de geri kalan yarısındakileri paylaşıyorum, izninizle tabii ki. Şiirlerin isimlerinden sonra yine kitapta yer alan ama tüm şiirden ziyade belli bir kısmıyla dikkatimi çeken kısımlarını yazacağım şiirler de olacak.

Şiirler:

Seçmeler:
  • Susmak istiyorum, susmak bugün.
    Susmak... hiçbir üzüntü duymadan.
    Büyük bir kuş iniyor semadan
    Sükût, bu indiğini gördüğün.
    (Kurt)
  • Altında aynı eyer, aynı tay;
    Arayıcısı herkes bir sesin.
    Altında aynı eyer, aynı tay;
    Seferi aynı köye herkesin.
    (Buğday)
  • Ne hoş, ey güzel Tanrım, ne hoş!
    İller, göller, kıtalar aşmak.
    Ne hoş deniz deniz dolaşmak
    Düşünceler gibi başıboş.
    (Açsam Rüzgâra)
  • Ve tüfeklerin merhameti yok mudur
    Biz insanlar kadar olsun?
    (Bizim Gibi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder