31 Aralık 2012 Pazartesi

Bir Sene Daha Karala

Başlık tabii ki burdan; bilen bilir, bilmeyen de, eee, bilmez yani. Önemli olan niyet...

Epeydir düşündüğüm bu yazıya nihayet başlayabildim ve tuhaftır ki bugün içerisinde de bitirmem lazım. Dedim 2012'mi özetleyen bir yazı yazayım; zira önemli gelişmelerin yaşandığı bir yıl oldu, hatrı kalmasın.

Evet sevgili seyirciler, bakalım 2012 yılında neler neler olmuş...


  • Ocak, hımmm, finallere çalışmak ve işe giriş için belge toplamakla geçmişti. Sevmemiştim bu yılın ilk ayını pek. 
  • Şubat, ara tatilde memlekete gidemediğim için pek bi yavan geçmişti ama iş hayatımın ilk deneyimine merhaba demiştim. Onun için de güzeldi. Ve evet, hala o işte çalışıyorum. 
  • Mart, Nisan ve Mayıs her zamanki gibi gevşekti; gerçi vizeler ve son dönem dolayısıyla okul falan amaaaaan, sosyal bişe yapamadık işte, onun için gevşekti.
  • Haziran... Haziran önemliydi. Mezun oldum uleynn!

Evet, ilk altı ay böyleydi. Bir paragraf yapayım da kendime geleyim istedim. Naber bu arada, ne var ne yok? :)

  • Temmuz, ev taşımakla ve Edgar Allan Poe okumakla geçen bir aydı.
  • Ağustos, onun da Temmuz'dan aşağı kalır yanı yoktu yani. Sıcaktı ama, fena sıcaktı yani.
  • Eylül, hayatımdaki dönüm noktalarına sahip anlardan oluştu diyebilirim ki en önemlilerinden birisi İstanbul'a taşınmaktı.
  • Ekim, neden bilmiyorum ama olağandan fazla karamsarlığa kapıldığım bir ay oldu (ulama yanlışına düşüp ayol diye okuyanları esefle kınıyorum, mesela ben yazarken dahi öyle okudum (: ). İyi ki şu organizasyon bu aydaydı da ordan kurtardım yani.
  • Kasım da işte napsın, kendi halinde takılan bir ay oldu. Belki de hayatım ancak monotonlaşmaya başlamıştır.
  • Vee Aralık, ayrı bir paragrafı hak ediyor tabii ki. Çünkü neden? Çünkü ben Aralık doğumluyum. Sonra babaciiimin bizi ziyareti süperdi, onu da unutmamak lazm. Aralık güzeldir. :)

Daha şimdiden zıvanadan çıktı bu yazı sanki. Ama hazır başlamışken devamını da getirmek lazım. Peki, sırada ne olsun? Bence bu yıl okuduklarımdan ve izlediklerimden falan bahsedip bir iki öneride bulunayım. Bakarsın birine bir faydamız dokunur, fikir veririz. Ah, ne kadar da düşünceliyim.

Efem, vakti zamanında şurda bahsetmiştim. Bu yıl kendime 17 kitap hedefi koymuştum ve sebebim de derslerin ağırlığı filandan dolayı üç haftada bir kitap ancak bitiririm idi. Epeyce şiir kitabı okudum, onlar belki okunmuş kitap sayılamayabilir diye ben de toplamda 23 tane okudum. İşte o kitaplar!!! Bunların içinden şiir kitaplarının hepsi okunmalı bence, onun haricinde de ille okuyun dediğim var mı diye sorarsanıııız Edgar Allan Poe'nun Bütün Öyküler'ini, Sabahattin Ali'nin İçimizdeki Şeytan'ını ve Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nü okuyun derim. Bunlar ille de dediklerim ama. Yoksa hepsini okuyabilene tabii ki lafım yok, bilakis saygım var.

Filmler... Bu yıl tamı tamına 111 film izlemişim sayın okuyucu. Bana göre büyük bir sayı; çünkü ben bu yıl daha çok dizi izlediğimi düşünüyorum. Birazdan onlardan da bahsedeceğim ama bu 111 film içinde şimdi isimlerini yazacaklarımı izlemenizi tavsiye ederim:
Yuh! Yoruldum!

Gel gelelim dizilere... Genelde diziler konusunda bitmemiş dizileri izleyememe gibi bir takıntım var ama bu yıl izlediğim dizilerden bir tanesi bitti: House M.D. Bunun dışında devam edenlerden de Spartacus: Blood and Sand'in ikinci sezonu geldi geçti.

Baştan sona izlediğim dizilerse şunlar efem:
  • Battlestar Galactica (bir ton webisode'u, TV filmi vs. ile birlikte; bu dizi çok başka bir diziydi, ey gidi; bi So Say We All diyeyim de gazım dinsin),
  • Mortal Kombat: Legacy (bunu da bi gazla izledim ama devamına dair bi ses çıkmadı),
  • Freaks and Geeks (tek sezonda bitirilmiş ve hunharca harcanmış bir dizi),
  • The IT Crowd (bu diziyi herkes sevemeyebilir ama tam benlik olduğu da bir gerçek),
  • Carnivale (devamını hala merak ettiğim süperötesi dizi, ah ulan ya),
  • Rome (bunun masrafı çok diye Carnivale iptal edilmiş ama evet, bu dizinin marafı devasaymış, o kostümler falan...),
  • Coupling,
  • The Sopranos (bu yıl izlediğim dizilerde birincilik için Carnivale'le yarışır, bunun da sonu bildiğin kusursuz; daha doğrusu son sezonunun tamamı),
  • Dr. Horrible's Sing-Along Blog (Joss Whedon'dan çerezlik ve süper bir mini dizi)
  • veeee halen devam etmekte olan The Office.
  • Tabii halihazırda The Big Bang Theory'yi de izliyorum.
Üç tane de anime izlemişim 2012'de;
Baccano!'yu tavsiye ederim ama en az bi ilk yedi bölüm bir şey anlamayacaksınız büyük ihtimalle. Erufen Rito'yu da tavsiye ederim ama sonunda çok fena olma ihtimaliniz var, ona göre. 

Üff, amma konuştum haa. Yeni yıla dair bir iki hedefimden de bahsedecektim ama onlar da yeni yılın ilk yazısına kaldı artık.

Neyse efem, dinlediğiniz için teşekkür ederim. Hepinize en güzelinden bir yıl dilerim. Kimileriniz 2012'de kıyamet kopmadı diye üzülüyor olabilir, onlara da hak veriyorum. Çekilir mi la bu dünyanın çilesi? :)) Huzurlu bir 2013 diliyorum hepimize, esen kalın.


9 yorum:

  1. Biraz kısa bir yazı pardon yıl olsaydı okumak daha kolay olacaktı:)Kısmen okudum:), dolu dolu bir yıl olmuş,nice güzellikler diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sayın seyirciler, sosyal mesaj içerikli yorum kontenjanımız Gülsüm hanım tarafından doldurulmuştur. Teşekkür ederiz efendim, kısmen değil ama. Tam anlamıyla teşekkür ederiz. Kısmen de kınıyoruz. :))

      Sil
  2. Kırıcı olmak değildi niyetim, resmen sosyal medyada kınama mesajı aldım, teşekkür ederim bir ilk yaşadım efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkler önemlidir, mutlu oldum bak şimdi. :)) Sana 'farkında' olduğun bir yıl diliyorum Gülsüm. :)

      Sil
    2. :) Daha güzel bir dilek olamaz benim için. (yok yok dev kütüphanen olsun gibileri vardı ya :)) Teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. vay
    be bu kadar dizi izlediniz ha. çok fazla, ne ara, nası izlediniz?
    size çok güzel kısa filmler tavsiye ederdim ama not defterim yanımda
    değil. bitane aklımda; doodlebug.
    bir de yazının üzerinden 1 yıl geçmiş ama yine önümüz yeni yıl. bitane
    kısa film var ki aman allahım çok fena. yeni yılda kesilen çam
    ağaçlarının intikamını anlatıyor)) adı aklımda değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doodlebug'ı biliyorum, Christopher Nolan'ın ki kendisini (hem kısa filmi hem yönetmenini) ben de çok severim. Yalnız takdir edersiniz ki ikinci bahsettiğiniz kısa filmi bilemedim. :)

      Sil
    2. aradım
      buldum. aslında çok mantıklı bir isim bulmuş arkadaşlar)) adı treevenge.
      yalnız şiddet içerikli söyleyeyim. bir de birçok ödülü var
      bir de belki biliyorsunuzdur da, size film hafızası sitesini de tavsiye edeyim.

      Sil
    3. Treevenge, hımmm, çok mantıklı. :)

      Müsait olduğum bir vakitte izleyeceğim. 16-17 dakika falanmış. Fil'm Hafızası'nı biliyorum. Twitter'da keşfetmiştim. İçerik olarak güzel gerçekten.

      Sil